لینک خرید فایل فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر
فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. مشخصات فایل تعداد صفحات61حجم61797 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب امتحان د
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات61حجم61/797 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم.
اضطراب امتحان يکي از اضطراب هاي موقعيتي است که با عملکرد و پيشرفت تحصيلي ميليون ها دانش آموز و دانشجو در مراکز آموزشي رابطه اي تنگاتنگ دارد. توجه به اين مسئله در ادبيات تحقيق به شش دهه پيش بر مي گردد، اما مطالعه اضطراب امتحان به طور جدي از حدود پنج دهه قبل و با مطالعه ساراسون و مندلر آغاز شد. ساراسون اضطراب امتحان را اين گونه تعريف مي کند: نوعي اشتغال ذهني که با خود آگاهي، شک و ترديد نسبت به خود و خود تحقيقري مشخص مي شود.
اين فعاليت هاي شناختي هم بر رفتار آشکار و هم بر واکنش هاي فيزيولوژيک تأثير مي گذارند. اين رفتارها و فعاليت هاي پنهان محصول تاريخچه گذشته فرد فرض مي شوند و به صورت واسطه اي بين تجربه و رفتار عمل مي کند(ساراسون، 1975، به نقل از بيابانگرد، 1378). اين اشتغال ذهني توجه فرد را به خود جلب مي کند و در عملکرد آن از طريق کاهش توجه نسبت به قرينه هاي مرتبط با يک تکليف اختلال ايجاد مي نمايد و رمز گرداني و انتقال اطلاعات را مختل مي سازد. داشتن خود گويي هاي منفي در حين امتحان در توجه نسبت به تکليف و حل مسئله اختلال ايجاد مي کند.
عارفي و جلالي (1388) در تحققي به مقایسه خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی و نقش پیش بینی کنندگی ابعاد برای عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهر شیراز پرداخته اند و متغيرهاي باورهاي انگيزشي از جمله اضطراب امتحان را در دو گروه دانش آموزان تيزهوش و عادي مورد مقايسه قرار دادند. نمونه آماري اين پژوهش 84 دانش آموز از مدارس تيزهوشان و 82 دانش آموز از مدارس عادي شهر شيراز بود، که به روش نمونه گیری خوشه ای طبقه بندی شده به دست آمد. نتایج به دست آمده در این پژوهش نشان داد که دانش آموزان عادی اضطراب امتحان کمتری نسبت به دانش آموزان تیز هوش دارند. بين دو گروه دانش آموزان تيزهوشان و عادي از نظر باورهاي انگيزشي و راهبردهاي يادگيري خودگرداني، تفاوت معنی دار وجود دارد و دانش آموزان تیز هوش در مولفه راهبردهای شناختی میانگین کمتری نسبت به دانش آموزان عادی کسب کرده اند ولی در مولفه راهبردهای فرا شناختی میانگین بالاتری به دست آورده اند.
فهرست مطالب
گفتار اول: اضطراب امتحان 7
شيوع و پيامدهاي اضطراب امتحان 12
سبب شناسي اضطراب امتحان 14
عوامل فردي و شخصيتي 14
الف) اضطراب عمومي 14
ب) عزت نفس 15
ب) هوش 17
ت) توجه و تمرکز 17
عوامل آموزشگاهي و جامعه ای 17
الف) انتظارات معلمان 18
ب) رقابت 18
ب) سيستم آموزشي حاکم بر مدارس 20
ج) عوامل خانوادگي 20
گفتار دوم: پیشینه پژوهش 23
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 23
تحقيقات انجام شده ی داخلي 26
منابع 37
"
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان
مبانی نظری اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر
پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر
فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر
مقاله
پاورپوینت
فایل فلش
کارآموزی
گزارش تخصصی
کارورزی
اقدام پژوهی
درس پژوهی
جزوه
خلاصه
نمونه سوال
لینک خرید فایل : روش هاي كاهش مشكل بي انضباطي دانش آموزان در مدارس و چالش ها ، مشكلات و موانع در رابطه با پست سازماني معاونت آموزشي
- گرد آوری شده در 53 صفحه با فرمت ورد قابل ویرایش مقدمه شرح وظايف و مسئوليتهاي معاون آموزشي 1 - فراهم سازی الگوهای روش تدریس، فنون کلاس داری، طراحی و برنامه ریزی درسی، آموزشی و پرورشی، ارتقاء فرآیند یاددهی، روش های تهیه طرح درس و ارائه خدمات مشاوره و ر
لینک خرید فایل مقایسه ویژگی های سخت ورزی در بین دانشجویان ممتاز و دانش جویان مشروطی دختر همراه با نمونه موردی
- فرمت فایل: word تعداد صفحات: 53 فصل اول کلیات تحقیق مقدمه طرح مسئله و چهار چوب نظری آن اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش فرضیه های پژوهش تعاریف نظری و عملیات متغیرها تعریف واژه ها فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش مقدمه : سخت رویی سخت رویی و دیگر منابع مقا
لینک خرید فایل گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی نهادینه کردن و علاقه مند کردن دانش آموزان به شرکت در نماز جماعت
- دانلود ورد با موضوع دارای 26 صفحه و با فرمت .docx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد. تعداد صفحه : 26 صفحه فرمت فایل: ورد .docx و قابل ویرایش آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس قسمتی از متن نمونه: فهرست: چکیده :
لینک خرید فایل بررسی اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان متوسطه
- تحقیق حاضر با عنوان از سری تحقیق های رشته روانشناسی میباشد. این تحقیق با گرایش مشاوره مدرسه در 119 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت استفاده دانشجویان می باشد. ===============
لینک خرید فایل بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان در مقاطع تحصيلي
- با 22 صفحه مفید در قالب وورد نمونه ای از متن : پيش گفتار سنجش در عمل سنجش موضوع درسي خودسنجي ساختار خوداصلاحي رشد فردي و اجتماعي و رفتار بالاترين آرزويي كه براي فرزندان خود داريد چيست؟ والدين عملكرد دانش آموز در مقابل اصول و هدف هاي سنجش روش هاي مطال